حجت بقایی

hojjate baghaei

خدمات عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
ساعت ۱۱:٥۸ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/٦/٢٩   کلمات کلیدی:
عکاسی صنعتی
عکاسی جواهرات
 
عکاسی خودرو
عکاسی از محصول
عکاسی از غذاها
 
عکاسی از خط تولید
عکاسی از استیل و کروم
عکاسی قطعات خودرو

 
مستندهایی بابیش از 10 میلیون مخاطب
ساعت ٩:٠٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/٦/٢٧   کلمات کلیدی:

در این مدت که سعی می کنم بازارسنجی و مخاطب شناسی کنم برای تولید و پخش فیلم و مستند .

در تولید فیلمهایی همکاری کردم که باور کنید 10000 مخاطب  به زور داشتند .

و مستندهایی کار کردیم که بیش از 10 میلیون مخاطب مستقیم داشتند . . .

دوستانی که باما همکاری داشته ودارند. می دانم منظورم کدام فیلمهاست .

مخاطبین نماهنگ و تیزر بیش از حد تصور است اگر خوب کار شود .

برای تولید مستند و نماهنگ و تیزر سعی می کنم مشورت کنم . تا کار بهتر شود .

الآن بعد از حدود یک سال و نیم دوربودن از تولید دوباره می خوام شروع کنم .

به پشتوانه دوستان و اساتیدی که هرکدام در عرصه رسانه و یا تبلیغات برای خود وزنه ای هستند . . .


 
معرفی روستاهایی شرق گیلان
ساعت ۱۱:۳٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/٦/٢٤   کلمات کلیدی:

 با کمک جمعی از اساتیدم چند وقت است که روی توانمندیهای گردشگری روستاهای شرق گیلان مطالعه می کنیم ...

و چند روستا را برای معرفی انتخاب کرده ایم . تصویربرداری از آنها به زودی شروع می شود. اما به دلیل دوری مسافتها و هزینه بر بودن تولید کم کم داریم کار می کنیم ...

چندین روستابه صورت گزارش خبری-چندروستابه صورت معرفی جاذبه ها و فعلا چهار مورد هم درحال برنامه ریزی برای تولید مستند تلویزیونی داریم ...

با توریستهای خارجی که صحبت می کنم از دیدن مناظر دیدنی شرق گیلان گاهی بسیار هیجان زده شده اند...

نمی دانم چرا جذابیتها آن طور که باید معرفی نمی شوند  ...

شاید این وظیفه من است . پس منتظر دیگری نمی مانم و خودم شروع می کنم ...

به محض صدور مجوزهای تولید از طریق رسانه های مرتبط اطلاع رسانی خواهدشد ...


 
برندهای همراه در نیمه اول 1394
ساعت ۱٠:٥٤ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/٦/۱٩   کلمات کلیدی:

طبق قولی که دادم برخی برندهای همراه را در این وب ویزیت ذکر می کنم ...

 دامداران.تهران -

 چای رفاه.گیلان -

 گاج.گیلان -

بستنی دوستی.گیلان -

 عالیس -

 آدیداس.تهران -

بازار بزرگ رشت -

 مهرخواه.تهران -

 چاپ ایده.تهران -

تکدانه.کرج -

فروشگاه فرخی.تهران -

 آتلیه سارینا.ساری -

تک خوراک.رشت -

 موبایل سناتور.کرج -

بیمه دانا - بابل -

فروشگاه اکسیر(ونک) -

 تشک پارمیس.تهران -

 فروشگاه مرغ ناصری.تهران و . . . . . .


 
مواظب باش بافیلمت برندها را رایگان تبلیغ نکنی ها
ساعت ۱۱:٥٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/٦/۱۸   کلمات کلیدی:

دیروز در خدمت یکی از دوستانم (که از قدرتمندان عرصه هنر است) بودم .

به ایشان گفتم در تولید قسمت دوم یک فیلم سینمایی که قبلا کار کردیم مرا یاری کند .

آخر ایشان ید پولایی در جذب سرمایه گذار دارند .

ایشان گفتند : نمی گذارند بسازی خودت را خسته نکن .

گفتم : کی نمی گذارد بسازیم .بالاخره فیلمنامه هست،سرمایه گذارهم باشد با کمی اصلاح و برش و سانسور ردیفش می کنیم . ما شش تا از بهترینهای سینما وتلویزیون را داریم که در ویرایش فیلمنامه کمکمان می کنند . . .

ادامه دادم :حرکت کنیم . به دست انداز که رسیدیم سرعتمان را کنترل می کنیم .

گفت:چاله بود چیکار می کنیم .

گفتم : نهایت ترمز می کنم و چاله را دورمی زنم .

گفت:آخه این چاله یه دره بزرگه .

گفتم : بی خی خی شما سینمایی کارا فقط به جشنواره های خارجی فکر می کنید .

خندید ، منم خندم گرفت . . .

البته حق با این دوستمه ساخت فیلم داستانی خیلی سخته بازگشت سرمایه ممکنه صفرباشه.هزینه ها سرسام آوره.تماشاگر نداره. مخاطب میلیاردی داره ولی در تلویزیون و ویدیو و به صورت دانلود ... یعنی شما برندها را به صورت رایگان تبلیغ می کنی ...

پس تنها با اسپانسرهای قوی باید رفت جلو . . . دوستم حق داره . . .

من همیشه گفته و می گویم : میلیارد دلیل است که کار نکنی(نسازی) . . . . تنها یک دلیل است که بسازی . و آن یک دلیل عشق است . ای کاش عشق به وطن،عشق به ایران،عشق به فرهنگ،عشق به آیندگان به من و شما و دوستانم آنقدر انرژی بدهد که تولید کنیم که نسل بعد حداقل چیزی برای دیدن داشته باشد ...

شما را به خدا حرکتی کنید . . . راستی با جیب خالی عشق کجاست ؟


 
your Tourist Attractions tell hispan tv
ساعت ۱۱:۱٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/٦/۱۸   کلمات کلیدی:

 

Your Factoris

The customs and the traditions

your Tourist Attractions tell hispan tv

Spanish TV


 
حجت بقایی + گفتگوی ویژه خبری
ساعت ۱۱:۱٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/٦/۱٧   کلمات کلیدی:

برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما را حتما دیده اید ...

Exclusive Interview News : IRIB2

از شروع گفتگوی ویژه تا حدود شش سال هر هفته یکی دوبار با این برنامه همکاری داشتم .

به عناوین : تهیه کننده (( باسردبیران هماهنگ می کردم و مستندهای گزارشی راتهیه کرده وتحویل پخش می دادم))  بعلاوه به عنوان تصویربردار،تدوینگر و گزارشگر نیز کمابیش همکاری داشتم . . .

camera man - EDITOR - REPORTER


 
اسپانیایی زبانها مشتاق شناخت ایرانند .
ساعت ۱۱:٠۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/٦/۱٧   کلمات کلیدی:

شاید کمتر کسی از مدیران صنایع به فکر تبلیغات در اسپانیا و کشورهای اسپانیایی زبان است .

در حالی که اسپانیاییها می توانند شرکای اقتصادی خوبی برای سرمایه گذاران و سرمایه داران باشند . چه برای صادرات و چه برای واردات . . .

تولید مستند و ویدیو کلیپ به زبان اسپانیولی و همچنین تهیه گزارشهای خبری می تواند توانمندی شرکتهای ایرانی را به چندصد میلیون اسپانیولی زبان دنیا معرفی نماید ...

این تولیدات باید مداوم باشد . یعنی هرماه حداقل یک بسته رسانه ای 4 قسمتی -


 
پرواز سخن
ساعت ۱۱:۱٦ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/٦/۱٦   کلمات کلیدی:
 
حجت بقایی + مهدی قلی زاده
ساعت ۱۱:۱٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/٦/۱٦   کلمات کلیدی:

آن روزها که آقا مهدی در واحد اخبار خارجی حضور داشتند . مستندهای بسیاری به زبان انگلیسی باراهنمایی ایشان تهیه کردم . . .

hojjate baghaei + mehdi gholizadeh

سوژه می دادم . کارشناسان مصاحبه می کردیم . بعد چون آقای قلی زاده زبانشان خوب بود . در تدوین کارها از کمک ایشان استفاده می کردم .

 از آقامهدی خیلی وقت است که خبر ندارم،هرکجا هستند سلامت باشند .

هر وقت که در حال تولید مستندگزارشی به زبانهای خارجی هستم یاد دوستان و همکارانی می افتم که باآنها شروع کردم . . .

الآن بنابرشرایط کاری ام خیلی کم کارم.(تااسپانسرنباشدسخت کارمی کنم.)اماقبلا که برنامه سازصداوسیما بودم.اغلب همایشهای بین المللی پاتوق مابود.وگزارشهای انگلیسی،عربی ،ترکی،آلمانی،فرانسویمان خیلی گل کرده بود...

اسامی خیلی از گزارشگران خاطرم نیست .


 
طرحی برای یک موسسه
ساعت ٤:۱٢ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٤/٦/۱٢   کلمات کلیدی:

دیروز با یکی از دوستان که موسسه ای فرهنگی و هنری دارند . جلسه داشتم ...

و به ایشان طرحی دادم که در آن موسسه می تواند از تجهیزات و آموزش دیدگان به نحو احسن استفاده کند . اینطوری هم هنرجویان از هنرشان استفاده می کنند .

هم توانمندی موسسه تبلیغ می شود .

هم اینکه با معرفی توانمندی رسانه ای منابع علمی و مالی بهتری برای موسسه یافت می شود . . .

شبکه های پیشنهادی من برای همکاری عبارت بودند از :

البته برای هر شبکه چند طرح قابل تولید هم ارائه دادم ...

راستش هر شهری و هر مجتمعی می تواند باکمی برنامه این کار را انجام دهد ...

شبکه شما -

شبکه مستند -

شبکه های نمایشی ( نسیم،نمایش،آیفیلم) -

شبکه خبر و بخشهای خبری -

شبکه قرآن -

شبکه ورزش -

شبکه های برونمرزی -

همکاری با رسانه ها در تولید برنامه به زبانهای بین المللی (انگلیسی،آلمانی،فرانسوی،کردی،ترکی،تالشی،روسی) -

همکاری مشترک با شبکه های محلی -

تولید برنامه های مناسبتی(تقویمی) - - -


 
رادیو رسانه ای برای اطلاع رسانی و تبلیغات
ساعت ۱۱:٥٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/٦/۱۱   کلمات کلیدی:

رادیو جذابیتهای ویژه و مخاطبان خاص خود را دارد .

در تولید برنامه های رادیویی دست تهیه کنندگان باز است اما خلاقیت بیشتری در تولید بسته های رسانه ای دخیل است .

دوستان جهت تبلیغات رادیو را نیز در نظر داشته باشند ..  .. ..


 
از تالش تا گالش
ساعت ۸:٤٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/٦/۱۱   کلمات کلیدی:

 

a reporter video :

Of Talesh To galesh


 
ثبت نام در مسابقه : خانه ما
ساعت ۱٠:٥۳ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/٦/٩   کلمات کلیدی:

برای شرکت در مسابقه خانه ما ثبت نام کنید . . .

 

http://khaneyema.tv/competition/


 
همکاری با مترو تهران
ساعت ۱:٤٩ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٤/٦/٩   کلمات کلیدی:

 از سال 1377 الی 1383 با شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه به صورت مداوم همکاری داشتم .

این همکاری به صورت پوشش خبری - ساخت تیزر و نماهنگ و تولید مستندهای گزارشی خبری با موضوع مترو تهران بود . . .

برخی تیزرها و نماهنگهایم بعد از گذشت سالیان هنوز بعضی مواقع در تلویزیون مترو یا از شبکه تهران پخش می شوند


 
همکاری با برندهای هواپیمایی
ساعت ۱:٤٤ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٤/٦/٩   کلمات کلیدی:

اواخر دبیرستان که بودم از طریق یکی از دوستان عزیزم که مهماندار بودند . با روابط عمومی شرکت فرودگاههای کشور آشنا شدم. و از طریق معرفی و هماهنگی باایشان حدود سه سالی با بهترین برندهای ملی و بین المللی ( داخلی و خارجی ) هواپیمایی همکاری داشتم .

این همکاری تا سالها بعد کمتر شده بود اما ادامه داشت . تا گیلان که آمدم . به دلیل دوری مسافت کمرنگ شد . . .


 
همکاری با سه برند طلایی
ساعت ۱:٤٠ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٤/٦/٩   کلمات کلیدی:

سال 1374 موردی پیش آمد که با سه برند طلایی ایران همکاری داشتم .

شوگا - ایران ترانسفو - راه آهن -

این همکاری برایم خیلی خوشایند بود . هر سه این موارد جا برای کار بسیار دارند .

 خیلی دوست دارم مستند صنعتی از این سه کارخانه ببینم .

راه آهن هم مجموعه ای از چند کارخانه است . مخصوصا بخش واگنها و قسمتهای تولید و تعمیر موتورهای دیزلی اش فوق العاده است . . .


 
جاده مخصوص پاتوقم شده بود .
ساعت ۱:٢۳ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٤/٦/٩   کلمات کلیدی:

اواخر دبیرستان به واسطه یکی از دوستانم با شرکت پلاستیران آشنا شدم ، بعد یکی دو کار گزارش تبلیغاتی برایشان کار کردم .

آن روزها جاده مخصوص پاتوقم شده بود ، کم کم با چند شرکت دیگر از جمله مینو هم کار کردم .

یادمه حتی به شرکت آتمسفر هم آن روزها سرمی زدم .

هر وقت از جاده مخصوص رفت و آمد می کنم . با خودم می گم : چه حوصله ای داشتما !


 
بقایی و برندها
ساعت ۱۱:٥٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/٦/۸   کلمات کلیدی:

از امروز می خوام بعضی برندهایی را که با آنها همکاری داشته و دارم را معرفی کنم . . .

این مجموعه صرفا برای معرفی آثار و ذکر سوابق است و هیچ جنبهء تبلیغاتی ندارد .

در این همکاریها برندهای محلی - ملی و بین المللی بسیاری هستند که مایه افتخارم است . . .

 . . . اولین کار حرفه ای تبلیغاتی ام را تا اون جایی که یادم میاد ، برای ایران خودرو یا خاور کار کردم . . .

هرچی بود موضوعش اتومبیل بود .

دوران دبیرستان بودم . . . . . .


 
نماهنگ کارتونی گرگها
ساعت ۱۱:٥٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/٦/٤   کلمات کلیدی:

10 خوراک تبلیغاتی کار کردم برای یکی از دوستان به صورت نماهنگ کارتونی . . .

نماهنگ کارتونی گرگها را برای ایشان کار نکردم . 

 . . . برای شادی کودکان ایرانی کاری کنیم . . .

 

Animated Video Art : Wolfs

A Video Art Of : Hojjate Baghaei

For happy persian child


 
استراتژی رشد در صنایع غذایی کشور مالزی
ساعت ۳:٠۱ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٤/٦/٤   کلمات کلیدی:

انتخاب استراتژی مناسب برای موفقیت یک کسب وکار، حتی برای شرکتهای کوچک با منابع محدود امری حیاتی است. نگاهی به استراتژی رشد شرکتهای صنعتی غذایی در کشور مالزی که اغلب شامل موسسات کوچک و متوسط می‌شود، نشان می دهد. صنعت مواد غذایی در اقتصاد مالزی از جمله صنایع مهم با پویایی خارجی و داخلی است؛ بر اساس آمار موجود (سال 2014)، ارزش صادارت محصولات غذایی این کشور 22/8 میلیارد دلار  است که به بیش از 200 کشور جهان صادر می‌شود. به دنبال تمرکز دولت بر بخش کشاورزی، صنایع غذایی مالزی اهمیت ویژه‌ای یافت. در برنامه‌ریزی صنعتی مالزی طی دوره 2020-2006،سرمایه‌گذاری 24/6 میلیارد رینگتی(6/5 میلیارد دلاری) در صنایع غذایی هدف گذاری شده است. از منظر محیط تجاری شرکت‌های کوچک و متوسط سهم اصلی در تولید و صادرات رادارند.[1] در حال حاضرزمینه‌های کلیدی رشد این صنعت، غذاهای اصلی، غذای آماده، مواد افزودنی و غذای حلال می‌باشد. از منظر محیط خارجی نیز این صنعت در معرض تغییرات بزرگ ناشی از عواملی مانند افزایش هزینه‌های تولید، توسعه تکنولوژیکی، تغییر الگوی تقاضا، تغییر در گروه‌ های رقابتی و غیره است. بیش از 9000 شرکت مشغول به فعالیت هستند که 95درصد آنها درزمره شرکت‌های کوچک و متوسط دسته‌بندی شده‌اند[2]. این موسسات کوچک تهیه غذا، خصوصیات و ویژگی‌های مشخصی دارند که آنها را از شرکت‌های بزرگ متمایز می‌کند.جدا از خانوادگی و یا تک مالک بودن این شرکتها، اکثر آنها تمایل به فعالیت تحت یک ساختار سازمانی ساده را دارند[3]. رشد تجاری می‌تواند به عنوان افزایش در سرمایه شرکت با گسترش اندازه و توانایی آن تعریف شود.[4] 

بنابراین شرکت‌های کوچک و متوسط عامل اصلی موفقیت صنعت غذا در مالزی هستند، در ادامه به ویژگی‌های استراتژی‌ رشد آنها می‌پردازیم. 

 

 رشد برای یک شرکت اهمیت ویژه‌ای دارد[5].از منظر بنگاه های کوچک و متوسط، مهم‌ترین شاخص برای موفقیت شرکت و دوام آن، میزان فروش است. به طور کلی این درک حاصل شده است که اندازه بنگاه، بر نوع استراتژی و رویکردهای پذیرفته شده در سازمان تاثیرگذار است.علاوه بر آن، نفوذدر بازار بدلیل آنکه برفروش کالای موجود در بازار تمرکز دارد، کم ریسک‌ترین استراتژی رشد است. به این معنا که شرکت تنها بر اطلاعات بازار در جهت افزایش فروش،تمرکز بر ارتقاء نیروی فروش، توزیع و ترویج کالا و توجه بیشتر در بازاریابی وتبلیغات تمرکز دارد. در صنعت مواد غذایی، گروه‌های مختلف مشتریان عادت‌ها و انگیزه‌ های مختلفی برای خرید دارند. بنابراین تمرکز بر بازار و دسترسی به اطلاعات کافی ازوضعیت بازار باعث کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری و کسب موفقیت می‌شود.

 

اکثر شرکت‌ها استراتژی نفوذ در بازار را به دلیل ریسک کمتر و تسهیل در اجرا که باعث جلوگیری از هدررفت منابع سازمانی می‌شود انتخاب می‌کنند. با وجود این ، مهم‌ترین عامل، توانایی شرکت درپاسخگویی به نشانه‌های بازار، شبکه‌بندی شخصی و ساماندهی مدیریت اجرایی شرکت است.همچنین اکثر شرکت‌ها استراتژی نفوذ در بازار را به عنوان ابزاری برای رشد کسب وکار انتخاب می‌کنند. آنها با انتخاب بازاریابی هدف برای محصولات خود به استفاده بهینه از منابع کمک و از رقابت با شرکت‌های بزرگ تهیه غذا خودداری می‌کنند. این استراتژی برای شرکت‌های کوچک با منابع محدود سرمایه‌گذاری، مناسب است.

 

در صنایع غذایی، استراتژی نفوذ در بازار برای شرکتهایی که دارای مزیت رقابتی مناسبی مانند برند و نام تجاری شناخته شده، مشتری،ارتباطات و شبکه‌های توزیع هستند به خوبی عمل می‌کند. به علاوه، حتی زمانی که این شرکت‌ها کالای جدید را تولید می‌کنند، اکثر آنها فروش در  بازار موجود را انتخاب می‌نمایند. دلایل آنها برای حفظ مشتریان و افزایش فروش در بازار، ریسک کمتر و ارزان تر بودن آن نسبت به جذب مشتریان جدید است. کالاهای جدید و توسعه کالا در صنعت تهیه غذا را می‌توان از تهیه و معرفی طعم‌های جدید، افزایش خط تولید کالاهای کنونی، تا تغییر بسته بندیو ارائه جذابیت بیشتر برای مشتریان طبقه‌بندی نمود.

 

بطورکلی اثر استراتژی رشد بر عملکرد فروش، مشروط به فعالیت دیگر شرکتها و عوامل محیطی است. به‌این معنا که ویژگی‌های منحصر به فرد شرکت و محیط خارجی برای هر شرکت تعیین می‌کند که بهترین استراتژی برای اطمینان ازرشد شرکت چیست. بنابراین، برای موفقیت صنعت تهیه غذا، تولیدکننده نیازمند اتکا بردانش تاکتیکی و محیطی است که بتواند به سرعت به علائم بازار مانند تغییر ذائقه مشتریان، قیمت، هزینه‌ها، رعایت قانونگذاری، محدودیت رقابت و غیره پاسخ دهد.

 

 بیتا نوروزی

 

‌پژوهشگر موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی / خبرنگار : حجت بقایی


منابع :

[1]- سازمان توسعه سرمایه گذاری مالزی، 2012

[2]  -Ghani, 1995

[3]- Chee, 1986

[4]- McNamee, 1999; Ghalayin and Noble, 1996; Meyer and Gupta, 1994; Dixon etal., 1990; Bititciet al., 2000

[5]-KartinahAyupp, 2012; Wheelen and Hunger, 2004

17/08/1394


 
علاقمندان به حضور در برنامه شب کوک شبکه نسیم
ساعت ۱۱:٠٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٤/٦/٢   کلمات کلیدی:

علاقمندان به حضور در پشت صحنه این برنامه می توانند با تیم تولید مجموعه تماس بگیرند . حضور به عنوان میهمان است . . .

تهیه کننده : هادی دمیرچی -

اجرا : باربد بابایی

داوران : فریدون آسرایی ، مهدی یغمایی ، پوریاحیدری